CINE SUNTEM?

Infiintata in anul 1998, ANIS este singura asociatie patronala a industriei romanesti de software si servicii.

Inca de la infiintare, ne-am propus sa contribuim activ la dezvoltarea industriei romanesti de tehnologie si sa reprezentam interesele companiilor IT in mediul economic si politic.

In acest moment, cei peste 130 de membri ANIS reprezinta aproximativ 47% din totalul industriei IT romanesti.

Suntem membri ai Digital Europe si ai Confederatiei Patronale Concordia.

brosura prezentare
22ani experienta
47%din cifra de afaceri pe industria IT
34% din forta de munca din IT

Activitati

Activitatile echipei noastre executive sunt directionate exclusiv in beneficiul membrilor asociatiei si al dezvoltarii sectorului tehnologic romanesc. Acestea includ:

De la infiintare, printr-o abordare apolitica, prin colaborarea apropiata cu specialisti si alte organizatii, dar si printr-un dialog permanent cu institutiile publice, cu Guvernul si Parlamentul Romaniei, ANIS a avut o contributie importanta in asigurarea unui cadru legislativ care sa permita dezvoltarea sectorului tehnologic romanesc:

 

Legislatie Fiscala

– scutirea de impozit a veniturilor programatorilor (initiere, extindere, mentinere);

– in urma adoptarii OUG 79/2017 (transferul contributiilor catre angajat + taxarea pe CA < 1 mil eur) am contribuit la emiterea OUG 3/2018 (mecanism temporar de compensare a pierderilor) + OUG 25/2018 – introducerea optiunii: taxare impozit pe profit sau 1% pe CA (pentru companiile < 1mil euro);

– extinderea scutirii de impozit pentru programatori la startup-uri si studenti si corectarea erorilor legislative (Ordin nr. 1168/2018);

– extinderea SOP pentru companiile nelistate la bursa (Legea 30/2019 pentru aprobarea HG 25/2018);

– beneficii fiscale la achizitia de software pentru companiile locale (art. 22, Legea 227/2015);

– legea Business Angels.

 

Legislatia Muncii

– legea Internship-ului (Legea 176/2018)

– legea Teleworking-ului (Legea 81/2018)

– prin apartenenta la CP Concordia, obtinerea majorarii contingentului de lucratori non-EU la 20.000 persoane pentru anul 2019 iar din luna august 2019 majorarea la 30.000 persoane la nivel national

 

Alte domenii

– implementarea directivei GDPR in legislatia nationala (proiectul de lege mai restrictiv decat directiva europeana): discutii la nivel guvernamental si obtinerea eliminarii partiale a restrictiilor impuse in legislatia nationala;

– introducerea in agenda Presedintiei Consiliului Uniunii Europene detinuta de Romania a promovarii educatiei digitale la nivel de mase si sustinerea temei in actiunile Guvernului Romaniei;

– realizarea impreuna cu Guvernul Romaniei si promovarea Ghidului pentru Achizitii Software in sectorul public;

– introducerea cursurilor de programare in invatamantul gimnazial.

Pentru a ajuta companiile membre in activitatea lor, impreuna cu specialisti din domenii diferite ANIS organizeaza periodic – exclusiv si gratuit pentru membri – sesiuni de informare si discutii pe teme de actualitate si interes (meet-ups), in colaborare cu experti din fiecare domeniu.

 

Printre temele abordate se numara:

 

 – Implicatiile noului Cod Fiscal – in colaborare cu PwC Romania;

 – Transferul contributiilor catre angajat Modificarile aduse de OUG 3/2018 – in colaborare cu PwC Romania;

 – Telemunca in Romania – in colaborare cu ONV Law;

 – Fiscalitate si Beneficiile Acordate Angajatilor – in colaborare cu Deloitte Romania;

 – M&A – oportunitate sau provocare – in colaborare cu Noerr Romania;

 – Facilitati fiscale pentru R&D – propuneri de modificare a reglementarilor in vigoare – in colaborare cu Bit Defender;

 – Cum putem vinde software cu ajutorul unui contract de software Escrow – in colaborare cu bpv Grigorescu Stefanica;

 – Provocarile internship-ului – in colaborare cu Stagii pe Bune si bpv Grigorescu Stefanica;

 – Studiul Salarial IT&C Dashboard 2019 – in parteneriat cu Cteq;

 – De la UX la EX – Cum crestem engagementul echipei si retentia talentelor? – idei si aspecte practice – in colaborare cu Up Romania;

 – Biroul viitorului – loc pentru munca sau loc pentru oameni – in colaborare cu Colliers Romania

 – Compensation and Benefits Trends in High Tech Industry 2019 – in colaborare cu Mercer Romania

Understanding the Path to Digital Maturity – in colaborare cu Google Romania

 

Membrii ANIS beneficiaza gratuit de studii si materiale de informare din diverse domenii: studii anuale ale industriei IT, studii privind forta de munca, studii din zone variate de tehnologie, informari privind modificari ale cadrului legislativ national si european, etc.

Prioritatea noastra este realizarea unui parteneriat intre Industrie si Mediul Academic pentru sustinerea cadrelor didactice in integrarea unor tehnologii noi in programa universitara si a unor metode inovative de predare.

 

In acest scop am initiat proiectul Burse ANIS , proiect ce urmareste dezvoltarea sectorului IT prin cresterea performantei sistemului de invatamant universitar, astfel:

– stimularea abilităților de predare ale cadrelor didactice tinere

– incurajarea studierii tehnologiilor emergente

– introducerea unor metode inovative de predare

Proiectul consta in oferirea unor premii valorice cadrelor didactice tinere ce introduc in curricula universitara cursuri din zone noi de tehnologie si metode noi de predare atat in facultatile de tehnologie cat si in universitati non-IT.

 

In anul 2019 am accesat fonduri europene prin programul Tech TalentGrowth si incepand cu anul 2020 vom organiza la nivel national cursuri de programare, securitate cibernetica, webdev, testare, cu scopul formarii unui numar de peste 400 profesionisti IT.

 

O alta prioritate a noastra este alinierea intereselor scolilor non-formale de IT cu cele ale industriei, cu scopul de a creste numarul specialistilor bine pregatiti.

 

 

Ce prim furnizor pe plan local al programului ISTQB, incepând cu anul 2006 până în prezent, prin ANIS au fost instruite peste 8.000 de persoane, doar în ultimii trei ani totalizând un număr de 2.206 de participanți.

 

ISTQB reprezinta un standard de testare recunoscut international si certificarile obtinute de cursanti sunt recunoscute la nivel mondial.

 

La aceste cursuri se pot înscrie cei care au cunoștințe de bază în informatică, respectiv o experiență de minimum 6 luni în testare software și pot participa angajați ai companiilor membre ANIS, ai altor companii din industrie, precum și persoane particulare. Peste 90% dintre participanți vin din partea companiilor, aceste certificări fiind oferite de către firmele de software și outsourcing drept beneficii pentru angajați, fiind parte a programelor de instruire.

Evenimentele noastre sunt evenimente cu participare gratuita, cu circuit inchis si se adreseaza companiilor membre. Prin organizarea lor ne-am propus crearea unei comunitati stranse a membrilor ANIS, cu scopul de a genera parteneriate si colaborari, a oferi impreuna recunoastere celor mai bune performante, si a realiza un proces continuu de knowledge-transfer.

 

Evenimentul anual Gala ANIS isi propune recunoasterea companiilor cu cele mai bune performante dar si cu proiecte de impact in educatie, responsabilitate corporativa, proiecte sociale si de cercetare-dezvoltare.

 

Evenimentul Gala Burse ANIS este un moment in care premiem proiectele castigatoare ale programului Burse ANIS, dar si o ocazie in care membrii mediului economic se intalnesc cu reprezentanti ai mediului academic, politic si administrativ si pot genera impreuna proiecte viitoare comune.

 

Lunar, organizam seminarii de informare pe anumite teme, denumite ANIS Meet-Up, si impreuna cu partenerii nostri specialisti ai domeniilor respective,  oferim participantilor informatii din domeniile: legislatie, piata muncii, tehnologie, resurse umane si best-practices.


Scop

Scopul nostru este acela de a asigura o comunitate solida de companii si de a ne face membrii si partenerii sa se simta conectati, reprezentati si puternici.
Schimbarea este posibila impreuna!

Promisiune

Promitem sa reprezentam activ interesele membrilor nostri, sa contribuim la digitalizarea societatii, la cresterea nivelului de competente IT ale Romaniei si calitatii procesului educational tehnologic.

Principii si Valori

Impreuna – Credem ca o comunitate puternica are forta  de a genera schimbari la nivelul intregii societatii. 

Digitalizare – Credem ca prin digitalizare si adoptarea tehnologiei in toate sectoarele economiei si in sectorul public, Romania are sansa unica de a recupera multe din decalajele fata de alte tari mai dezvoltate .

Educatie  – Credem in educatie ca pilon principal al evolutiei. Credem ca sistemul de educatie trebuie sa coaguleze toate resursele disponibile in societate, inclusiv pe cele existente in mediul privat.

Piata libera – O piata libera de interventiile autoritatii centrale va stimula concurenta dintre actorii economici si va genera produse performante la preturi optime in beneficiul cetatenilor, al institutiilor publice si al companiilor private.

Concurenta  – Credem in concurenta ca mecanism de stimulare al inovarii. Credem ca achizitiile din domeniul public si privat realizate deschis si transparent genereaza inovatie si dezvoltarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si tehnologie. Descentralizare – Credem ca interventia autoritatilor centrale trebuie sa fie concentrata pe dezvoltarea infrastructurii tehnologice si a unui cadru legislativ flexibil care sa incurajeze formarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si solutii.

Debirocratizare – Credem intr-un cadru legislativ simplu si flexibil care sa permita adoptarea rapida si agila a ultimelor tehnologii.

Transparenta – Oferim transparenta membrilor nostri si solicitam transparenta din partea partenerilor nostri de dialog.

Consiliul Director

Echipa Executiva

Presa

29/06/2020 Global Manager

Gabriela Mechea, Director Executiv, ANIS: Digitalizarea trebuie transformata într-o strategie coerenta, pe termen lung

Pentru o redresare economica naționala, digitalizarea trebuie transformata intr-o strategie coerenta, pe termen lung, iar importanța acestui proces trebuie constientizata de toate partidele, indiferent de culoarea politica. Este îndemnul lansat de Gabriela Mechea, Director Executiv, ANIS, intr-un interviu acordat GlobalManager.ro. Aceasta a remarcat ca, pentru a face fata crizei provocate de pandemia de Covid-19, atat autoritatile, cat si companiile private au acordat o importanta crescuta infrastructurii si serviciilor digitale.

22/06/2020 Business Magazin

O veste buna: Spatiul alocat fiecarui angajat va creste in majoritatea birourilor din Bucuresti. Cati metri in plus a adus pandemia?

„Cel mai probabil, in spatiile deschise vor fi instalate partitii inalte intre birourile care se afla fata in fata, in receptii vom vedea bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de receptie, iar din cladirile de birouri nu vor lipsi indicatoarele care informeaza vizitatorii despre regulile de pastrare a distantei, de spalare si igienizare a mainilor sau de purtare a mastilor in zonele publice”.

19/06/2020 Financial Intelligence

ANIS are un nou președinte: Mihai Matei – CEO, Essensys Software

ANIS, are, incepand cu 18 iunie 2020, un nou presedinte, in persoana lui Mihai Matei (foto), CEO Essensys Software, care il va inlocui pe Teodor Blidarus. Printre principalele sale obiective in noua functie se numara dezvoltarea ANIS, atat din punct de vedere al impactului proiectelor derulate de Asociatie, cat si raportat la numarul membrilor, precum si consolidarea relatiilor cu factorii politici si sociali care vizeaza proiecte din sfera comuna.

16/06/2020 newsteam.ro

Nivelul beneficiilor acordate de companii angajatilor în scadere, din cauza pandemiei, dar cu sanse mari de redresare in urmatoarea perioada

Beneficiile extrasalariale sunt printre cele mai importante instrumente care au schimbat in bine calitatea vietii angajatilor. De aceea, odata cu declansarea crizei de coronavirus, beneficiile angajatilor pareau sa fie printre primele cheltuieli taiate pe lista tuturor companiilor preocupate de planul de salvare prin reducerea costurilor.

15/06/2020 Smart News

Colliers: Angajatii simt lipsa interactiunii sociale si a schimbului facil de informatii si idei cu colegii de birou, chiar daca au ramas productivi in perioada de lucru de acasa

Lucrul de acasa este o provocare pentru cea mai mare parte dintre romanii care au lucrat remote in contextul epidemiologic actual. Doar 13% dintre ei spun ca au spatiu dedicat activitatii profesionale la domiciliu, la jumatate fata de nivelul din tarile din Europa Centrala si de Est (ECE), potrivit unui studiu realizat de Colliers International in tarile din regiune, printre care si in Romania. in acest context, cei mai multi se simt izolati si duc lipsa intalnirilor cu colegii, chiar daca munca de acasa a insemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala.

12/05/2020 economica.net

ANIS organizeaza online cursurile si examenele pentru certificarile ISTQB

Pe fondul contextului social din aceasta perioada, ANIS - Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii, a convertit in online cursurile si examenele pentru certificarile ISTQB, pentru a veni in intampinarea celor dornici de a obtine aceasta acreditare in perioada de distantare sociala. Certificarile ISTQB, recunoscute la nivel mondial, sunt un bun punct de plecare in construirea unei cariere in IT, iar cursurile ISTQB sunt recomandate persoanelor fara background in IT, in scopul reconversiei profesionale.

11/05/2020 bittnet.ro

STUDIU BITTNET TRAINING: PE MASURA CE COMPANIILE SE ADAPTEAZA LA NOUA REALITATE, 93% SOLICITA CURSURI ONLINE DE MANAGEMENT LA DISTANTA, 84% DE LEADERSHIP IN CRIZA, IAR 62% VOR RENUNTA LA WEBIINARII POST CRIZA

Bittnet Training si Equatorial impreuna cu ANIS si cu partenerii lor au realizat un studiu despre impactul COVID-19 asupra proceselor de invatare si dezvoltare personala ale angajatilor din cadrul companiilor locale si multinationale cu sediul in Romania. Scopul studiului a fost de a evalua impactul coronavirusului asupra mediului de afaceri romanesc, de a intelege modul in care departamentele de resurse umane si-au adaptat procesele de invatare si dezvoltare personala ale angajatilor si de a afla care sunt cele mai cautate abilitati ale unui angajat in vremuri de pandemie si izolare sociala.

08/05/2020 Ziarul Financiar

Confederatia Patronala Concordia cere autoritatilor adoptarea unor masuri de flexibilizare a muncii

In urmatoarele luni sunt necesare masuri de flexibilizare suplimentara a relatiilor de munca cu un caracter temporar. Companiile au nevoie de măsuri speciale pentru perioada care va urma stării de urgenţă, pentru că altfel nu se vor putea adapta contracţiei economice dublată de riscul de infectare al angajaţilor cu noul coronavirus, care va persista, transmite Confederaţia Patronală Concordia.

30/04/2020 Bursa.ro

Tara noastra este al doilea furnizor de software si servicii din regiune.

Interviul cu Gabriela Mechea, Directorul Executiv ANIS, despre evolutia si perspectivele industriei IT.

29/04/2020 startupcafe.ro

Ce masuri propun firmele IT din Romania catre Guvern pentru a trece peste criza economica

Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii, a trimis la solicitarea Guvernului Romaniei, un document care cuprinde trei pachete de masuri pentru contracararea efectelor crizei economice generata de pandemia de Covid-19 si transmite ca este pregatita sa contribuie prin implicarea unui grup de lucru specializat, care sa acopere inclusiv activitati necesare implementarii masurilor propuse.

Parteneri strategici