CINE SUNTEM?

Infiintata in anul 1998, ANIS este singura asociatie patronala a industriei romanesti de software si servicii.

Inca de la infiintare, ne-am propus sa contribuim activ la dezvoltarea industriei romanesti de tehnologie si sa reprezentam interesele companiilor IT in mediul economic si politic.

In acest moment, cei peste 150 de membri ANIS reprezinta aproximativ 66% din totalul industriei IT romanesti.

Suntem membri ai Digital Europe si ai Confederatiei Patronale Concordia.

brosura prezentare
23ani experienta
66%din cifra de afaceri pe industria IT
42% din forta de munca din IT

Activitati

Activitatile noastre sunt directionate exclusiv in beneficiul sectorului tehnologic romanesc si a membrilor Asociatiei, in urmatoarele domenii:

ADVOCACY – Reprezentam vocea companiilor de software si servicii si impreuna contribuim activ la dezvoltarea industriei romanesti de tehnologie. Militam pentru un mediu economic stabil si predictibil si un sistem educational performant, apte sa transforme Romania intr-un centru tehnologic european de performanta.

EDUCATIE SI INSTRUIRE – Era digitala necesita competente digitale si educatie digitalizata. Derulam proiecte destinate dezvoltarii competentelor digitale ale tinerilor din toate formele de invatamant: gimnazial, liceal si universitar.

COMUNITATE – Sustinem dezvoltarea companiilor de software si servicii prin crearea unei comunitati puternice si reprezentative pentru mediu IT din Romania.

Activitatea noastra s-a consolidat in trei directii de actiune:

DIGITALIZAREA SOCIETATII

  • Sustinem activ digitalizarea administratiei publice si a relatiilor de munca, popularizarea semnaturii electronice, cloud-ul guvernamental, cartea electronica de identitate.
  • Suntem membri in Boardul Consiliului National pentru Transformare Digitala (CNTD) al Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) unde ne implicam in stabilirea agendei si politicilor publice in grupurile de lucru „Identitate electronica”, „Interoperabilitate”, „Cloud”, „Competente Digitale”, „Transformare digitala”, „AI & Big Data” si „Facturare electronica”.
  • Facem parte din Comitetul Consultativ pentru  sprijinul SGG in implementarea proiectelor de eGuvernare. Conducem Grupul de Lucru IT&C din cadrul Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR). Suntem membri in Grupul de Lucru privind taxarea economiei digitale constituit de Ministerul Finantelor
    Publice si sustinem necesitatea unor masuri care sa creasca competitivitatea Romaniei in economia globala.
  • Impreuna cu MAE, MAI, MApN, SRI, SIE am participat la elaborarea punctelor de vedere ale Romanei la negocierile ONU privind stabilirea normelor de comportament responsabil al statelor in spatiul cibernetic. Propunerile noastre au fost incluse in documentul de pozitie al Romaniei in negocierile de la Geneva din iulie 2020.
  • Sustinem ca, pentru fiecare dintre dimensiunile deficitare rezultate in urma analizei Indicele Economiei si Societatii Digitale (DESI) ar trebui dezvoltate si finantate solutii, proiecte si masuri in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta.

DEZVOLTAREA INDUSTRIEI SI A COMPANIILOR DE TEHNOLOGIE

Viziunea ANIS pentru Romania Digitala 2025 este propunerea noastra de masuri concrete pentru dezvoltarea ecosistemului high-tech in Romania care sa transforme tara noastra in cel mai puternic hub de firme IT din Europa Centrala si de Est, urmarind 8 obiective principale:

  • Sectorul IT&C din Romania sa ajunga la 10% din PIB
  • Crearea celui mai mare hub de tehnologie a informatiei din Centrul si Estul Europei, in termeni de evaluare totala a companiilor
  • Lansarea pe bursa de la Bucuresti a cel putin 50 de companii de tehnologie prin IPO-uri locale
  • Lansarea a cel putin 5 unicorni (companii evaluate la cel putin 1 miliard USD)
  • Repatrierea fortei de munca inalt-calificata din Europa de Vest, SUA si Canada
  • Dezvoltarea unui cadru fiscal care sa stimuleze dezvoltarea economiei digitale, prin mentinerea masurilor care au sustinut cresterea acestei industrii, precum si adaugarea unor noi masuri pentru o dezvoltare accelerata
  • Cresterea veniturilor generate de companiile de tehnologie la bugetul de stat (impozit pe profit, taxe pe salarii, impozit pe dividende, contributii la fondul de pensii si sanatate), de cel putin doua ori, fata de nivelul actual.
  • Cresterea Romaniei cu 5 pozitii in testele PISA

EDUCATIE

Militam activ pentru adoptarea urmatoarelor masuri:

  • Introducerea informaticii ca obiect de studiu obligatoriu in liceu, indiferent de profilul de invatamant.
  • Digitalizarea sistemului de invatamant, incepand cu metodologia de predare
  • Programe pentru dezvoltarea abilitatilor digitale a tuturor cetatenilor pentru a deveni adaptabili intr-o societate digitala.

In acest sens:

– colaboram cu Presedintia Romaniei in proiectul Romanian Tech Nation.
– am redactat „Ghidul ANIS pentru platformele de educatie digitala”, un ghid pentru organizarea invatarii la distanta si mixta in anul scolar 2020-2021.
– la invitatia Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC), coordonam Grupul de Lucru pe Securitate cibernetica, protectia datelor, siguranta online si etica IT, parte a Strategiei privind digitalizarea educatiei din Romania 2021 – 2027 (SMART-Edu).
– suntem implicati in procesul de aderare al Romaniei la OECD si participam la OECD Education and Policy Committee.

Realizari: 

  • Legislatie Fiscala

– scutirea de impozit a veniturilor programatorilor (initiere, extindere, mentinere);

– in urma adoptarii OUG 79/2017 (transferul contributiilor catre angajat + taxarea pe CA < 1 mil eur) am contribuit la emiterea OUG 3/2018 (mecanism temporar de compensare a pierderilor) + OUG 25/2018 – introducerea optiunii: taxare impozit pe profit sau 1% pe CA (pentru companiile < 1mil euro);

– extinderea scutirii de impozit pentru programatori la startup-uri si studenti si corectarea erorilor legislative (Ordin nr. 1168/2018);

– extinderea SOP pentru companiile nelistate la bursa (Legea 30/2019 pentru aprobarea HG 25/2018);

– beneficii fiscale la achizitia de software pentru companiile locale (art. 22, Legea 227/2015);

– legea Business Angels.

  • Legislatia Muncii

– legea Internship-ului (Legea 176/2018)

– legea Teleworking-ului (Legea 81/2018)

– prin apartenenta la CP Concordia, obtinerea majorarii contingentului de lucratori non-EU la 20.000 persoane pentru anul 2019 iar din luna august 2019 majorarea la 30.000 persoane la nivel national

  • Alte domenii

– implementarea directivei GDPR in legislatia nationala (proiectul de lege mai restrictiv decat directiva europeana): discutii la nivel guvernamental si obtinerea eliminarii partiale a restrictiilor impuse in legislatia nationala;

– introducerea in agenda Presedintiei Consiliului Uniunii Europene detinuta de Romania a promovarii educatiei digitale la nivel de mase si sustinerea temei in actiunile Guvernului Romaniei;

– realizarea impreuna cu Guvernul Romaniei si promovarea Ghidului pentru Achizitii Software in sectorul public;

– introducerea cursurilor de programare in invatamantul gimnazial.

Documente si luari de pozitie: 

Suplimentar fata de eforturile pentru adaptarea sistemului de educatie la nevoile unei societati digitale, derulam urmatoarele proiecte proprii cu
scopul de a spori permanent gradul de pregatire al specialistilor.

1. Proiectul Burse ANIS , cu scopul de a realiza un parteneriat intre Industrie si Mediul Academic pentru sustinerea cadrelor didactice universitare tinere sa introduca cursuri si metode moderne de predare in tehnologii noi: Big data, Cybersecurity, Artificial Intelligence, Fintech, Health Tech, Machine Learning, Tech for All.

Rezultatele primelor 3 editii:

  • 98 cursuri inscrise in proiect
  • 26 facultati participante din 8 orase
  • 33 de burse acordate
  • 165.000 euro valoarea totala a sponsorizarilor acordate
  • 3 colaborari incheiate inter companii si universitati pentru proiecte de R&D

Brosura proiectului Burse ANIS

2. Proiectul TechTalent Growth (cod proiect 464/3/12/128239) este un proiect finantat din Fondul Social European (Programul Operational Capital Uman) – prin care oferim in perioada 2020 – 2021   companiilor din sectorul IT&C cu pana la 250 angajati si o cifra de afaceri de sub 50 milioane euro, urmatoarele cursuri in mod gratuit:

  • Cursuri Programare Dev Ops – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Programare Java – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Baze de Date – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Web Design – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Curs FormareData Protection Officer  – curs certificat ANC

Brosura proiectului Tech Talent Growth

3. Cursuri si examene de certificare ISTQB: introduse in portofoliul ANIS in urma cu 14 ani, cursurile ISTQB (metodologie si materiale de curs) sunt conforme cu cerintele Software Testing and Qualifications Board si sunt certificate de catre SEETB (South East European Testing Board).  Categorii de cursuri si  examene:

  • ISTQB Foundation Level
  • ISTQB Advanced Level: Test Manager/Test Analyst/Technical Test Analyst
  • ISTQB Agile Tester Extension
  • CMAP – Mobile App Testing

Pana in acest moment, prin ANIS  s-au instruit si certificat peste 8000 specialisti

4. Cursuri si examene IREB Foundation: cursul se adreseaza persoanelor care lucreaza in Business Analysis, Requirements Engineering si Testare, si pregateste participantii pentru obtinerea certificarii CPRE (Certified Professional for Requirements Engineering). Cursul este acreditat IREB (International Requirements Engineering Board).

Brosura programului IREB

5. Cursuri de Igiena Cibernetica pentru firmele non-IT: cursul este dezvoltat in parteneriat cu Centrul National CyberINT, din cadrul SRI, si se adreseaza companiilor sau organizatiilor care doresc sa isi pregateasca angajatii pentru a fi in siguranta online.

Brosura cursuri Igiena Cibernetica

Inainte de toate, ANIS este comunitatea din care fac parte peste 140 companii. Scopul nostru este acela de a ne ajuta membrii si partenerii sa se simta conectati, reprezentati si puternici. Pentru a reusi acest lucru, desfasuram urmatoarele activitati:

Knowledge Transfer: impreuna cu specialisti din domenii diferite organizam lunar – exclusiv si gratuit pentru membri – seminarii pe teme de actualitate si interes (MeetUps).

Generare de oportunitati de business, finantare si posibilitati de parteneriate: in urma colaborarii stranse dintre ANIS si camerele de comert, Ministerul Mediului de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ministerul Afacerilor Externe, alte asociatii si parteneri externi, preluam si transmitem catre membri leaduri despre proiecte ce urmeaza a fi derulate, depre posibilitati de finantare si parteneriate.

  • Organizam periodic intalniri ntre companii si reprezentanti ai ambasadelor straine la Bucuresti,
  • Facilitam organizarea de proiecte de lead generation cu camere de comert si asociatii similare din alte tari
  • Incepand cu anul 2020 am dezvoltat un sistem intern prin care aducem impreuna companiile membre pentru a incheia parteneriate pe anumite proiecte. In primul an s-au generat colaborari pe 11 proiecte in care au fost implicati 118 specialisti
  • Facilitam participarea companiilor membre (prin obtinere de discounturi, paneluri de prezentare dedicate pentru companiile ANIS, etc) la evenimente de internationale de business matchmaking

Activitati de networking 

  • Evenimentul “Gala ANIS”: anual, companiile ANIS se intalnesc si sarbatoresc impreuna pe cei mai buni performeri din industrie ai anului anterior, In cadrul galei ANIS premiem excelenta si cream o oportunitate pentru reprezentantii companiilor de a se intalni si o ocazie de a cunoaste reprezentanti ai guvernului, ambasadori, membrii ai mediului academic, etc. Proiectele inscrise in competitie pentru premiile indistriei 2020 si castigatorii le gasiti in Brosura Gala ANIS 2020.
  • Evenimentul Gala “Bursele ANIS” este momentul in care celebram realizarile didactice din mediul universitar . Este un eveniment ce isi propune aducerea impreuna a reprezentantilor companiilor si ai mediului academic pentru crearea unor punti de comunicare in vederea unor colaborari viitoare in proiecte comune de cercetare – dezvoltare.


Scop

Scopul nostru este acela de a asigura o comunitate solida de companii si de a ne face membrii si partenerii sa se simta conectati, reprezentati si puternici.
Schimbarea este posibila impreuna!

Promisiune

Promitem sa reprezentam activ interesele membrilor nostri, sa contribuim la digitalizarea societatii, la cresterea nivelului de competente IT ale Romaniei si calitatii procesului educational tehnologic.

Principii si Valori

Impreuna – Credem ca o comunitate puternica are forta  de a genera schimbari la nivelul intregii societatii. 

Digitalizare – Credem ca prin digitalizare si adoptarea tehnologiei in toate sectoarele economiei si in sectorul public, Romania are sansa unica de a recupera multe din decalajele fata de alte tari mai dezvoltate .

Educatie  – Credem in educatie ca pilon principal al evolutiei. Credem ca sistemul de educatie trebuie sa coaguleze toate resursele disponibile in societate, inclusiv pe cele existente in mediul privat.

Piata libera – O piata libera de interventiile autoritatii centrale va stimula concurenta dintre actorii economici si va genera produse performante la preturi optime in beneficiul cetatenilor, al institutiilor publice si al companiilor private.

Concurenta  – Credem in concurenta ca mecanism de stimulare al inovarii. Credem ca achizitiile din domeniul public si privat realizate deschis si transparent genereaza inovatie si dezvoltarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si tehnologie. Descentralizare – Credem ca interventia autoritatilor centrale trebuie sa fie concentrata pe dezvoltarea infrastructurii tehnologice si a unui cadru legislativ flexibil care sa incurajeze formarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si solutii.

Debirocratizare – Credem intr-un cadru legislativ simplu si flexibil care sa permita adoptarea rapida si agila a ultimelor tehnologii.

Transparenta – Oferim transparenta membrilor nostri si solicitam transparenta din partea partenerilor nostri de dialog.

Consiliul Director

Echipa Executiva

Presa

Agerpres

Introducerea unei taxe digitale ar distorsiona puternic piata, cu efecte nefaste pentru economiile nationale

Anuntul recent al Comisiei Europene (CE) cu privire la instituirea unei taxe digitale la nivel european ridica semne de ingrijorare, iar in acest context introducerea unei astfel de taxe ar insemna o povara suplimentara pentru companii si ar putea distorsiona competitia, sustin reprezentantii Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS).

02/07/2021 Smark

Peste 70% dintre romani considera ca pandemia a schimbat modul de a munci

Up Romania, compania care ofera instrumente de motivare si solutii pentru performanta business-ului companiilor,a lansat rezultatele studiului “Barometrul Up4Work”, o initiativa menita sa identifice in ce masura modul de a munci al romanilor s-a schimbat in context pandemic.

30/06/2021 Start-Up.ro

Cursuri IT gratuite in Romania pentru angajati. Ultimele locuri deschise

ANIS, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii, anunta ultimele locuri disponibile in programul TechTalent Growth prin care ofera angajatilor cursuri IT gratuite. Astfel, participantii se mai pot inscrie in prezent la ultimele grupe organizate pentru cursurile: Baze de date, DPO și Web Design.

28/06/2021 Digital Business

ANIS este partener Loginro – proiect de atragere in tara a specialistilor IT romani

ANIS anunta incheierea unui parteneriat cu Loginro, ce isi propune atragerea in tara a specialistilor IT romani plecati in strainatate. Proiectul Loginro isi doreste a fi un marketplace pentru toate joburile complexe si relevante din industria IT din Romania, iar pana in prezent acesta se bucura de alaturarea a peste 20 de companii.

07/06/2021 Start-Up.ro

ANIS vrea sa ajute firmele IT sa vanda in tara printr-un parteneriat cu Softlead. 75% din venituri vin din exportul de servicii software

ANIS – Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii – alaturi de Softlead, singurul marketplace B2B dedicat generarii de lead-uri pentru companiile software, anunta demararea unei colaborari ce are in vedere cresterea canalelor de promovare si de business in randul companiilor partenere.

31/05/2021 Agerpres

ANIS demareaza inscrierile pentru editia a IV-a a programului de burse pentru cadrele didactice tinere

Inscrierile pentru editia a IV-a a programului Bursele ANIS de sustinere a cadrelor didactice universitare vor avea loc in perioada 1 - 18 septembrie. In acest an, cursurile propuse de cadrele didactice trebuie sa se incadreze in domeniile: Big Data, Cyber Security, Inteligenta Artificiala, Machine Learning, FinTech, HealthTech, Blockchain, Tech for All. Candidatii vor trece printr-un proces de evaluare preliminara, ulterior, cei selectati vor avea un interviu cu membrii comitetului de evaluare.

13/05/2021 PR Wave

Peste 2500 de afaceri mici si medii folosesc lunar platforma Up Achizitii pentru a-si reduce costurile

Platforma Up Achizitii este primul hub online dedicat antreprenorilor, dezvoltat de Up Romania special pentru afacerile de tip IMM. Ca raspuns pentru nevoile afacerilor mici si mijlocii, platforma permite antreprenorilor romani sa achizitioneze rapid si simplu serviciile si produsele necesare bunei functionari a business-urilor. Astazi, peste 2.500 de IMM-uri beneficiaza lunar de ofertele Up Achizitii. Un sfert dintre companii sunt din domeniul Comertului, iar 20% activeaza in domeniul Serviciilor.

06/05/2021 HotNews

Industria de software vede neclaritate intr-o OUG adoptata de Guvern privind utilizarea semnaturilor electronice: Semnatura olografa va fi instrumentul preferat pentru mediul de afaceri in anii ce urmeaza

Guvernul a adoptat recent o Ordonanta de Urgenta privind utilizarea semnaturilor electronice avansate sau semnaturii electronice calificate in domeniul relatiilor de munca.

21/04/2021 Bursa

GALA ANIS 2021:Castigatorii premiilor industriei IT sunt: FintechOS, Medicai, Bittnet Systems, Pentest-Tools.com, Softech, Qubiz, DB Global Technology si Endava

ANIS a organizat marti, 20 aprilie, a saptea editie a Galei ANIS. In cadrul evenimentului au fost premiate companiile, respectiv proiectele care s-au remarcat de-a lungul anului precedent. In cadrul editiei curente s-au inscris 51 de proiecte, din partea a 29 de companii.

22/04/2021 Wall-Street

9 din 10 companii vor sa ofere beneficii extrasalariale angajatilor in urmatoarele 6 luni

Un studiu recent realizat de Up Romania la inceputul anului arata cum s-a modificat atitudinea companiilor cu privire la beneficiile extrasalariale oferite angajatilor in 2021. Astfel, pentru acest an, aproape 90% dintre clientii Up Romania declara ca intentioneaza sa ofere beneficii extrasalariale angajatilor. Comparativ, anul trecut, in plina carantina la nivel national, 46% dintre companii renuntasera la beneficiile oferite salariatilor.

Parteneri strategici

Companii afiliate

Organizatii partenere