CINE SUNTEM?

Infiintata in anul 1998, ANIS este singura asociatie patronala a industriei romanesti de software si servicii.

Inca de la infiintare, ne-am propus sa contribuim activ la dezvoltarea industriei romanesti de tehnologie si sa reprezentam interesele companiilor IT in mediul economic si politic.

In acest moment, cei peste 150 de membri ANIS reprezinta aproximativ 66% din totalul industriei IT romanesti.

Suntem membri ai Digital Europe si ai Confederatiei Patronale Concordia.

brosura prezentare
23ani experienta
66%din cifra de afaceri pe industria IT
42% din forta de munca din IT

Activitati

Activitatile noastre sunt directionate exclusiv in beneficiul sectorului tehnologic romanesc si a membrilor Asociatiei, in urmatoarele domenii:

ADVOCACY – Reprezentam vocea companiilor de software si servicii si impreuna contribuim activ la dezvoltarea industriei romanesti de tehnologie. Militam pentru un mediu economic stabil si predictibil si un sistem educational performant, apte sa transforme Romania intr-un centru tehnologic european de performanta.

EDUCATIE SI INSTRUIRE – Era digitala necesita competente digitale si educatie digitalizata. Derulam proiecte destinate dezvoltarii competentelor digitale ale tinerilor din toate formele de invatamant: gimnazial, liceal si universitar.

COMUNITATE – Sustinem dezvoltarea companiilor de software si servicii prin crearea unei comunitati puternice si reprezentative pentru mediu IT din Romania.

Activitatea noastra s-a consolidat in trei directii de actiune:

DIGITALIZAREA SOCIETATII

  • Sustinem activ digitalizarea administratiei publice si a relatiilor de munca, popularizarea semnaturii electronice, cloud-ul guvernamental, cartea electronica de identitate.
  • Suntem membri in Boardul Consiliului National pentru Transformare Digitala (CNTD) al Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) unde ne implicam in stabilirea agendei si politicilor publice in grupurile de lucru „Identitate electronica”, „Interoperabilitate”, „Cloud”, „Competente Digitale”, „Transformare digitala”, „AI & Big Data” si „Facturare electronica”.
  • Facem parte din Comitetul Consultativ pentru  sprijinul SGG in implementarea proiectelor de eGuvernare. Conducem Grupul de Lucru IT&C din cadrul Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR). Suntem membri in Grupul de Lucru privind taxarea economiei digitale constituit de Ministerul Finantelor
    Publice si sustinem necesitatea unor masuri care sa creasca competitivitatea Romaniei in economia globala.
  • Impreuna cu MAE, MAI, MApN, SRI, SIE am participat la elaborarea punctelor de vedere ale Romanei la negocierile ONU privind stabilirea normelor de comportament responsabil al statelor in spatiul cibernetic. Propunerile noastre au fost incluse in documentul de pozitie al Romaniei in negocierile de la Geneva din iulie 2020.
  • Sustinem ca, pentru fiecare dintre dimensiunile deficitare rezultate in urma analizei Indicele Economiei si Societatii Digitale (DESI) ar trebui dezvoltate si finantate solutii, proiecte si masuri in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta.

DEZVOLTAREA INDUSTRIEI SI A COMPANIILOR DE TEHNOLOGIE

Viziunea ANIS pentru Romania Digitala 2025 este propunerea noastra de masuri concrete pentru dezvoltarea ecosistemului high-tech in Romania care sa transforme tara noastra in cel mai puternic hub de firme IT din Europa Centrala si de Est, urmarind 8 obiective principale:

  • Sectorul IT&C din Romania sa ajunga la 10% din PIB
  • Crearea celui mai mare hub de tehnologie a informatiei din Centrul si Estul Europei, in termeni de evaluare totala a companiilor
  • Lansarea pe bursa de la Bucuresti a cel putin 50 de companii de tehnologie prin IPO-uri locale
  • Lansarea a cel putin 5 unicorni (companii evaluate la cel putin 1 miliard USD)
  • Repatrierea fortei de munca inalt-calificata din Europa de Vest, SUA si Canada
  • Dezvoltarea unui cadru fiscal care sa stimuleze dezvoltarea economiei digitale, prin mentinerea masurilor care au sustinut cresterea acestei industrii, precum si adaugarea unor noi masuri pentru o dezvoltare accelerata
  • Cresterea veniturilor generate de companiile de tehnologie la bugetul de stat (impozit pe profit, taxe pe salarii, impozit pe dividende, contributii la fondul de pensii si sanatate), de cel putin doua ori, fata de nivelul actual.
  • Cresterea Romaniei cu 5 pozitii in testele PISA

EDUCATIE

Militam activ pentru adoptarea urmatoarelor masuri:

  • Introducerea informaticii ca obiect de studiu obligatoriu in liceu, indiferent de profilul de invatamant.
  • Digitalizarea sistemului de invatamant, incepand cu metodologia de predare
  • Programe pentru dezvoltarea abilitatilor digitale a tuturor cetatenilor pentru a deveni adaptabili intr-o societate digitala.

In acest sens:

– colaboram cu Presedintia Romaniei in proiectul Romanian Tech Nation.
– am redactat „Ghidul ANIS pentru platformele de educatie digitala”, un ghid pentru organizarea invatarii la distanta si mixta in anul scolar 2020-2021.
– la invitatia Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC), coordonam Grupul de Lucru pe Securitate cibernetica, protectia datelor, siguranta online si etica IT, parte a Strategiei privind digitalizarea educatiei din Romania 2021 – 2027 (SMART-Edu).
– suntem implicati in procesul de aderare al Romaniei la OECD si participam la OECD Education and Policy Committee.

Realizari: 

  • Legislatie Fiscala

– scutirea de impozit a veniturilor programatorilor (initiere, extindere, mentinere);

– in urma adoptarii OUG 79/2017 (transferul contributiilor catre angajat + taxarea pe CA < 1 mil eur) am contribuit la emiterea OUG 3/2018 (mecanism temporar de compensare a pierderilor) + OUG 25/2018 – introducerea optiunii: taxare impozit pe profit sau 1% pe CA (pentru companiile < 1mil euro);

– extinderea scutirii de impozit pentru programatori la startup-uri si studenti si corectarea erorilor legislative (Ordin nr. 1168/2018);

– extinderea SOP pentru companiile nelistate la bursa (Legea 30/2019 pentru aprobarea HG 25/2018);

– beneficii fiscale la achizitia de software pentru companiile locale (art. 22, Legea 227/2015);

– legea Business Angels.

  • Legislatia Muncii

– legea Internship-ului (Legea 176/2018)

– legea Teleworking-ului (Legea 81/2018)

– prin apartenenta la CP Concordia, obtinerea majorarii contingentului de lucratori non-EU la 20.000 persoane pentru anul 2019 iar din luna august 2019 majorarea la 30.000 persoane la nivel national

  • Alte domenii

– implementarea directivei GDPR in legislatia nationala (proiectul de lege mai restrictiv decat directiva europeana): discutii la nivel guvernamental si obtinerea eliminarii partiale a restrictiilor impuse in legislatia nationala;

– introducerea in agenda Presedintiei Consiliului Uniunii Europene detinuta de Romania a promovarii educatiei digitale la nivel de mase si sustinerea temei in actiunile Guvernului Romaniei;

– realizarea impreuna cu Guvernul Romaniei si promovarea Ghidului pentru Achizitii Software in sectorul public;

– introducerea cursurilor de programare in invatamantul gimnazial.

Documente si luari de pozitie: 

Suplimentar fata de eforturile pentru adaptarea sistemului de educatie la nevoile unei societati digitale, derulam urmatoarele proiecte proprii cu
scopul de a spori permanent gradul de pregatire al specialistilor.

1. Proiectul Burse ANIS , cu scopul de a realiza un parteneriat intre Industrie si Mediul Academic pentru sustinerea cadrelor didactice universitare tinere sa introduca cursuri si metode moderne de predare in tehnologii noi: Big data, Cybersecurity, Artificial Intelligence, Fintech, Health Tech, Machine Learning, Tech for All.

Rezultatele primelor 3 editii:

  • 98 cursuri inscrise in proiect
  • 26 facultati participante din 8 orase
  • 33 de burse acordate
  • 165.000 euro valoarea totala a sponsorizarilor acordate
  • 3 colaborari incheiate inter companii si universitati pentru proiecte de R&D

Brosura proiectului Burse ANIS

2. Proiectul TechTalent Growth (cod proiect 464/3/12/128239) este un proiect finantat din Fondul Social European (Programul Operational Capital Uman) – prin care oferim in perioada 2020 – 2021   companiilor din sectorul IT&C cu pana la 250 angajati si o cifra de afaceri de sub 50 milioane euro, urmatoarele cursuri in mod gratuit:

  • Cursuri Programare Dev Ops – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Programare Java – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Baze de Date – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Cursuri Web Design – Nivel Avansat – curs certificat ANC
  • Curs FormareData Protection Officer  – curs certificat ANC

Brosura proiectului Tech Talent Growth

3. Cursuri si examene de certificare ISTQB: introduse in portofoliul ANIS in urma cu 14 ani, cursurile ISTQB (metodologie si materiale de curs) sunt conforme cu cerintele Software Testing and Qualifications Board si sunt certificate de catre SEETB (South East European Testing Board).  Categorii de cursuri si  examene:

  • ISTQB Foundation Level
  • ISTQB Advanced Level: Test Manager/Test Analyst/Technical Test Analyst
  • ISTQB Agile Tester Extension
  • CMAP – Mobile App Testing

Pana in acest moment, prin ANIS  s-au instruit si certificat peste 8000 specialisti

4. Cursuri si examene IREB Foundation: cursul se adreseaza persoanelor care lucreaza in Business Analysis, Requirements Engineering si Testare, si pregateste participantii pentru obtinerea certificarii CPRE (Certified Professional for Requirements Engineering). Cursul este acreditat IREB (International Requirements Engineering Board).

Brosura programului IREB

5. Cursuri de Igiena Cibernetica pentru firmele non-IT: cursul este dezvoltat in parteneriat cu Centrul National CyberINT, din cadrul SRI, si se adreseaza companiilor sau organizatiilor care doresc sa isi pregateasca angajatii pentru a fi in siguranta online.

Brosura cursuri Igiena Cibernetica

Inainte de toate, ANIS este comunitatea din care fac parte peste 140 companii. Scopul nostru este acela de a ne ajuta membrii si partenerii sa se simta conectati, reprezentati si puternici. Pentru a reusi acest lucru, desfasuram urmatoarele activitati:

Knowledge Transfer: impreuna cu specialisti din domenii diferite organizam lunar – exclusiv si gratuit pentru membri – seminarii pe teme de actualitate si interes (MeetUps).

Generare de oportunitati de business, finantare si posibilitati de parteneriate: in urma colaborarii stranse dintre ANIS si camerele de comert, Ministerul Mediului de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ministerul Afacerilor Externe, alte asociatii si parteneri externi, preluam si transmitem catre membri leaduri despre proiecte ce urmeaza a fi derulate, depre posibilitati de finantare si parteneriate.

  • Organizam periodic intalniri ntre companii si reprezentanti ai ambasadelor straine la Bucuresti,
  • Facilitam organizarea de proiecte de lead generation cu camere de comert si asociatii similare din alte tari
  • Incepand cu anul 2020 am dezvoltat un sistem intern prin care aducem impreuna companiile membre pentru a incheia parteneriate pe anumite proiecte. In primul an s-au generat colaborari pe 11 proiecte in care au fost implicati 118 specialisti
  • Facilitam participarea companiilor membre (prin obtinere de discounturi, paneluri de prezentare dedicate pentru companiile ANIS, etc) la evenimente de internationale de business matchmaking

Activitati de networking 

  • Evenimentul “Gala ANIS”: anual, companiile ANIS se intalnesc si sarbatoresc impreuna pe cei mai buni performeri din industrie ai anului anterior, In cadrul galei ANIS premiem excelenta si cream o oportunitate pentru reprezentantii companiilor de a se intalni si o ocazie de a cunoaste reprezentanti ai guvernului, ambasadori, membrii ai mediului academic, etc. Proiectele inscrise in competitie pentru premiile indistriei 2020 si castigatorii le gasiti in Brosura Gala ANIS 2020.
  • Evenimentul Gala “Bursele ANIS” este momentul in care celebram realizarile didactice din mediul universitar . Este un eveniment ce isi propune aducerea impreuna a reprezentantilor companiilor si ai mediului academic pentru crearea unor punti de comunicare in vederea unor colaborari viitoare in proiecte comune de cercetare – dezvoltare.


Scop

Scopul nostru este acela de a asigura o comunitate solida de companii si de a ne face membrii si partenerii sa se simta conectati, reprezentati si puternici.
Schimbarea este posibila impreuna!

Promisiune

Promitem sa reprezentam activ interesele membrilor nostri, sa contribuim la digitalizarea societatii, la cresterea nivelului de competente IT ale Romaniei si calitatii procesului educational tehnologic.

Principii si Valori

Impreuna – Credem ca o comunitate puternica are forta  de a genera schimbari la nivelul intregii societatii. 

Digitalizare – Credem ca prin digitalizare si adoptarea tehnologiei in toate sectoarele economiei si in sectorul public, Romania are sansa unica de a recupera multe din decalajele fata de alte tari mai dezvoltate .

Educatie  – Credem in educatie ca pilon principal al evolutiei. Credem ca sistemul de educatie trebuie sa coaguleze toate resursele disponibile in societate, inclusiv pe cele existente in mediul privat.

Piata libera – O piata libera de interventiile autoritatii centrale va stimula concurenta dintre actorii economici si va genera produse performante la preturi optime in beneficiul cetatenilor, al institutiilor publice si al companiilor private.

Concurenta  – Credem in concurenta ca mecanism de stimulare al inovarii. Credem ca achizitiile din domeniul public si privat realizate deschis si transparent genereaza inovatie si dezvoltarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si tehnologie. Descentralizare – Credem ca interventia autoritatilor centrale trebuie sa fie concentrata pe dezvoltarea infrastructurii tehnologice si a unui cadru legislativ flexibil care sa incurajeze formarea unui ecosistem local puternic de furnizori de servicii si solutii.

Debirocratizare – Credem intr-un cadru legislativ simplu si flexibil care sa permita adoptarea rapida si agila a ultimelor tehnologii.

Transparenta – Oferim transparenta membrilor nostri si solicitam transparenta din partea partenerilor nostri de dialog.

Consiliul Director

Echipa Executiva

Presa

13/07/2020 Wall Street

Proiectul de lege privind buletinul electronic, adoptat de Senat: ce considera ANIS ca ar ajuta la accelerarea procesului de digitalizare

ANIS, saluta adoptarea de catre Senatul Romaniei a proiectului de lege prin care se introduce cartea de identitate electronica prevazuta cu un certificat pentru semnatura electronica avansata emis de MAI si posibilitatea de a adauga la acesta si certificate calificate.

13/07/2020 Fundatia C.A.E.S.A.R.

Gabriela Mechea: Digitalizarea, un instrument esential in revitalizarea Romaniei post-pandemie

Digitalizarea confera o mai mare productivitate, prin procese de business optimizate, o experienta imbunatatita a clientilor si angajatilor, respectiv castiguri mai mari. Totodata, perioada de (auto)izolare ne-a fortat sa descoperim posibilitatea – si de ce nu avantajele – muncii de la distanta, ceea ce pentru unele organizatii a fost o premiera. Acest articol face parte din proiectul “Romania post-pandemica si antidotul digital”, o initiativa a Fundatiei C.A.E.S.A.R.

06/07/2020 Forbes Romania

ANIS: Propuneri privind finantarea antreprenoriatului in domeniile tehnologiilor de varf si digitale

ANIS, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii IT, sustine pozitia Confederatiei Patronale Concordia referitoare la Planul National de Investitii si Relansare Economica anuntat recent de Guvernul Romaniei. Totodata, Asociatia vine cu cateva sugestii in completarea acestuia, cu scopul de a evita greselile efectuate in trecut in domeniul finantarii antreprenoriatului in domeniile tehnologiilor de varf si digitale, regasite ca propuneri si in actualul plan.

29/06/2020 Global Manager

Gabriela Mechea, Director Executiv, ANIS: Digitalizarea trebuie transformata într-o strategie coerenta, pe termen lung

Pentru o redresare economica naționala, digitalizarea trebuie transformata intr-o strategie coerenta, pe termen lung, iar importanța acestui proces trebuie constientizata de toate partidele, indiferent de culoarea politica. Este îndemnul lansat de Gabriela Mechea, Director Executiv, ANIS, intr-un interviu acordat GlobalManager.ro. Aceasta a remarcat ca, pentru a face fata crizei provocate de pandemia de Covid-19, atat autoritatile, cat si companiile private au acordat o importanta crescuta infrastructurii si serviciilor digitale.

22/06/2020 Business Magazin

O veste buna: Spatiul alocat fiecarui angajat va creste in majoritatea birourilor din Bucuresti. Cati metri in plus a adus pandemia?

„Cel mai probabil, in spatiile deschise vor fi instalate partitii inalte intre birourile care se afla fata in fata, in receptii vom vedea bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de receptie, iar din cladirile de birouri nu vor lipsi indicatoarele care informeaza vizitatorii despre regulile de pastrare a distantei, de spalare si igienizare a mainilor sau de purtare a mastilor in zonele publice”.

19/06/2020 Financial Intelligence

ANIS are un nou președinte: Mihai Matei – CEO, Essensys Software

ANIS, are, incepand cu 18 iunie 2020, un nou presedinte, in persoana lui Mihai Matei (foto), CEO Essensys Software, care il va inlocui pe Teodor Blidarus. Printre principalele sale obiective in noua functie se numara dezvoltarea ANIS, atat din punct de vedere al impactului proiectelor derulate de Asociatie, cat si raportat la numarul membrilor, precum si consolidarea relatiilor cu factorii politici si sociali care vizeaza proiecte din sfera comuna.

16/06/2020 newsteam.ro

Nivelul beneficiilor acordate de companii angajatilor în scadere, din cauza pandemiei, dar cu sanse mari de redresare in urmatoarea perioada

Beneficiile extrasalariale sunt printre cele mai importante instrumente care au schimbat in bine calitatea vietii angajatilor. De aceea, odata cu declansarea crizei de coronavirus, beneficiile angajatilor pareau sa fie printre primele cheltuieli taiate pe lista tuturor companiilor preocupate de planul de salvare prin reducerea costurilor.

15/06/2020 Smart News

Colliers: Angajatii simt lipsa interactiunii sociale si a schimbului facil de informatii si idei cu colegii de birou, chiar daca au ramas productivi in perioada de lucru de acasa

Lucrul de acasa este o provocare pentru cea mai mare parte dintre romanii care au lucrat remote in contextul epidemiologic actual. Doar 13% dintre ei spun ca au spatiu dedicat activitatii profesionale la domiciliu, la jumatate fata de nivelul din tarile din Europa Centrala si de Est (ECE), potrivit unui studiu realizat de Colliers International in tarile din regiune, printre care si in Romania. in acest context, cei mai multi se simt izolati si duc lipsa intalnirilor cu colegii, chiar daca munca de acasa a insemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala.

12/05/2020 economica.net

ANIS organizeaza online cursurile si examenele pentru certificarile ISTQB

Pe fondul contextului social din aceasta perioada, ANIS - Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii, a convertit in online cursurile si examenele pentru certificarile ISTQB, pentru a veni in intampinarea celor dornici de a obtine aceasta acreditare in perioada de distantare sociala. Certificarile ISTQB, recunoscute la nivel mondial, sunt un bun punct de plecare in construirea unei cariere in IT, iar cursurile ISTQB sunt recomandate persoanelor fara background in IT, in scopul reconversiei profesionale.

11/05/2020 bittnet.ro

STUDIU BITTNET TRAINING: PE MASURA CE COMPANIILE SE ADAPTEAZA LA NOUA REALITATE, 93% SOLICITA CURSURI ONLINE DE MANAGEMENT LA DISTANTA, 84% DE LEADERSHIP IN CRIZA, IAR 62% VOR RENUNTA LA WEBIINARII POST CRIZA

Bittnet Training si Equatorial impreuna cu ANIS si cu partenerii lor au realizat un studiu despre impactul COVID-19 asupra proceselor de invatare si dezvoltare personala ale angajatilor din cadrul companiilor locale si multinationale cu sediul in Romania. Scopul studiului a fost de a evalua impactul coronavirusului asupra mediului de afaceri romanesc, de a intelege modul in care departamentele de resurse umane si-au adaptat procesele de invatare si dezvoltare personala ale angajatilor si de a afla care sunt cele mai cautate abilitati ale unui angajat in vremuri de pandemie si izolare sociala.

Parteneri strategici

Companii afiliate

Organizatii partenere