';

Povesti de succes

Vlad Valentin Posea

Sef de lucrari in cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti, Facultatea de Automatica si Calculatoare. Curs "Actualizare laborator curs Interactiune om-calculator"
  • Categorie premiu:
    AI/Machine Learning - 2018
  • Universitatea Politehnica Bucuresti
  • Bucuresti

Sistemul nostru educational nu recompenseaza in niciun fel performanta didactica
Vlad Posea

  1. Ce impact a avut cursul in anul universitar incheiat? La curs au participat 127 studení din anul 4 (terminal), 38 dintre acestia alegand cursul ca optional. Schimbarile au fost aduse la nivelul laboratorului acesta punand accent pe dezvoltarea iterativa, in echipa a unui produs cu accent pe interactiunea cu utilizatorul.  Impactul cred ca il vom vedea dupa o perioada mai lunga in industrie, scopul cursului si al laboratorului fiind ca studentii sa inteleaga modul in care se dezvolta un produs si cum se gandeste acesta din perspectiva utilizatorului.
  2. Cum a fost primit cursul de catre studenti? 20 din cei 127 de studenti au ales sa ofere feedback la finalul cursului (un procent relativ mare pentru un curs din ultimul an). Schimbarile aduse au fost la nivelul laboratorului si acestea au fost apreciate de catre studenti. Acestia au notat interactiunea avuta in cadrul laboratorului cu 4.8/5, materialele avute la dispozitie cu 4.75/5 si sinergia dintre curs si laborator cu 4.2/5. Studentii au apreciat atat informatiile cat si formatul interactiv al laboratorului.Cateva feedbackuri: ” Mi s-a parut interesanta aceasta materie pentru ca sprijina studentii si pe planul social, verbal, prin prezentari si discutii constante la laborator. A fost o materie interesanta care consolideaza echipe in dezvoltarea unui produs real si dezvoltarea si a abilitatilor de public speaking pe langa cele tehnice.””Inveti concepte relativ utile legate de utilizator la care in mod normal nu te-ai gandi ca si programator”

    ”Mi-a placut in special laboratorul, deoarece ne-a trecut prin toate etapele proiectarii unei aplicatii. Am invatat multi termeni si a fost si distractiv.”

  3. Cum te-a influentat acest premiu? M-a motivat foarte mult. Sistemul nostru educational nu recompenseaza in niciun fel performanta didactica, promovarile fiind absolut legate de numarul de articole scrise. Faptul ca industria iti arata ca faci bine ceea ce faci si ca este util atat pentru ei cat si pentru studenti aduce foarte multa satisfactie profesionala si motivatie de a continua.
  4. Ce te-a determinat sa ramai la catedra si sa nu urmezi o cariera intr-o companie privata? Cred ca mi-a placut intotdeauna sa predau. In liceu imi ajutam colegii in dificultate la materiile pe care le stapaneam mai bine, in facultate am dat meditatii la matematica elevilor de scoala si liceu. Este o provocare deosebita sa transmiti cunostintele dar aduce satisfactii extraordinare. Am sansa sa lucrez cu studentii de la Calculatoare, studenti foarte inteligenti care inteleg repede si din acest punct de vedere iti fac viata mai usoara. Dar pentru ca sunt foarte inteligenti trebuie sa fii absolut in fiecare secunda la cel mai inalt nivel. Ca sa rezum, imi place foarte mult ce fac si cred ca asta este cel mai important lucru atunci cand iti alegi o cariera.
  5. Ce te-a determine sa alegi aceasta tema a cursului? Am avut intotdeauna proiecte la granita dintre facultate si industrie, probabil cel mai cunoscut fiind cel de stagii pentru studenti ”Stagii pe Bune”. Acest lucru mi-a permis sa cunosc si sa inteleg foarte bine atat necesitatile cat si dinamica industriei si implicit sa inteleg importanta dezvoltarii de produse locale intr-o industrie dominata de outsourcing.In plus mi-am deschis si mai mult orizontul in aceasta directie printr-o bursa a Fundatiei Romano-Americane prin care am studiat modul in care se efectueaza educatia antreprenoriala la Universitatea din Rochester.Aceste experiente mi-au permis nu numai sa identific de ce este important ca studentii nostri din zona tehnica sa inteleaga cum se dezvolta un produs dar si sa am cunostintele sa-i invat asta.

    Nu ma astept ca toti cei 127 de studenti sa devina antreprenori sau product manageri. Sper insa ca aceste cunostinte dobandite la curs/laborator sa-i ajute sa gandeasca produsele pe care le dezvolta si dintr-o alta perspectiva si atunci cand vor dori sa dezvolte propriul produs software sa stie de unde sa inceapa.

Esti urmatorul castigator
al Burselor ANIS?

Regulament PARTICIPA